Tuesday, March 12, 2013

PSALMII 32


  
 1 Ferice de cel cu fărădelegea iertată, şi de cel cu păcatul acoperit!
2 Ferice de omul, căruia nu -i ţine în seamă Domnul nelegiuirea, şi în duhul căruia nu este viclenie!
3 Cîtă vreme am tăcut, mi se topeau oasele de gemetele mele necurmate.
4 Căci zi şi noapte mîna Ta apăsa asupra mea; mi se usca vlaga cum se usucă pămîntul de seceta verii.
5 Atunci Ţi-am mărturisit păcatul meu, şi nu mi-am ascuns fărădelegea. Am zis: ,,Îmi voi mărturisi Domnului fărădelegile!`` Şi Tu ai iertat vina păcatului meu.
6 De aceea orice om evlavios să se roage Ţie la vreme potrivită! Şi chiar de s'ar vărsa ape mari, pe el nu -l vor atinge de loc.
7 Tu eşti ocrotirea mea, Tu mă scoţi din necaz, Tu mă înconjuri cu cîntări de izbăvire.
8 ,,Eu-zice Domnul-te voi învăţa, şi-ţi voi arăta calea pe care trebuie s'o urmezi, te voi sfătui, şi voi avea privirea îndreptată asupra ta.``
9 Nu fiţi ca un cal sau ca un catîr fără pricepere, pe cari -i struneşti cu un frîu şi o zăbală cu cari -i legi, ca să nu se apropie de tine. -
10 De multe dureri are parte cel rău, dar cel ce se încrede în Domnul, este înconjurat cu îndurarea Lui.
11 Neprihăniţilor, bucuraţi-vă în Domnul şi veseliţi-vă! Scoateţi strigăte de bucurie, toţi cei cu inima fără prihană!


Pacea Domnului , voua, tuturor!

Astazi vreau sa va vorbesc de Psalmii 32, dupa cum m-a indemnat Domnul.

 

Versetul  1 ne spune clar ca fericit este cel care si-a marturisit pacatele si care a fost iertat de catre Dumnezeu, caci astfel  eL nu va mai fi tulburat in inima si cugetul lui. Imaginati-va cum v-ati simti daca ati fi vinovati de ceva? A-ti putea fi linistiti, fericiti sau considerati fara de pacat? Eu una nu. Eu trebuie sa ma culc seara cu inima si constiinta impacata cu Domnul, familia si cu oamenii cu care am intrat in contact peste ziua respectiva.


Fericirea vine tot timpul in momentul in care pacatul ne-a fost iertat.

 

Mai concis ni se explica in versetul 2 ca daca ne marturisim pacatul, Domnul nu mai tine in seama nelegiuirea.  La fel ni se zice in Romani 4:6-8 –„ Tot astfel, si David numeste fericit pe omul acela, pe care Dumnezeu, fara fapte, il socoteste neprihanit.Ferice zice el, de acela, ale caror faradelegi,sunt iertate, si ale caror pacate sunt acoperite.Ferice de omul, caruia nu-i tine Dumnezeu in seama pacatul”.Deci si in Romani ni se citeaza versetele 1-2 din Psalmii 32. Intr-un cuvant, Dumnezeu socoteste neprihaniti doar pe cei ce se pocaiesc din inima si care-si marturisesc pacatele, crezand totodata pe deplin in Domnul.

 

In versetele 3-4 ni se descrie suferinta sufleteasca si cea trupeasca ce vine odata cu pacatul”...cata vreme am tacut, mi se topeau oasele”.Cand pacatuieste, omul poate pierde totul: sanatatea, fericirea, pacea si linistea sufleteasca, iar cateodata chiar si ocazia de a se alatura lui Dumnezeu si de a fi placut Lui. David ne explica cum el a suferit  si cum a experimentat astfel de vinovatie si chin interior datorita pacatului, dar in acelasi timp a considerat acest chin ca pe o pedeapsa de la Dumnezeu.

 

In versetul  5, ni se arata ca daca ne marturisim pacatul cu toata sinceritatea si cainta, Domnul ne iarta-”... Şi Tu ai iertat vina păcatului meu”.

 

In versetele 6-8 suntem asigurati ca odata marturisiti de pacate, noi primim in dar paza Dumnezeiasca, si nimic nu ne poate atinge-„ ...Şi chiar de s'ar vărsa ape mari, pe el nu -l vor atinge deloc”. In acelasi timp, Domnul ne promite sa ne invete si sa ne arate calea pe care trebuie sa o urmam, atata timp cat noi ii ramanem credinciosi si cu un duh ascultator.

 

In versetele 9-11, suntem sfatuiti sa ramanem credinciosi Domnului, cu o inima curata, sa fim neprihaniti si sa ne bucuram in Domnul, caci de nu...-„ De multe dureri are parte cel rau”.

 

FITI BINECUVANTATI DE DOMNUL!!! AMIN!

 

 

No comments:

Post a Comment